Vandaag publiceren wij ons jaarverslag 2016. We kijken terug op een succesvol jaar met mooie resultaten waarvan we ook nog een kleurrijk verslag zullen doen in ons bekende jaarbericht in juli. In 2016 hebben we maar liefst 129 nieuwe honden kunnen inzetten, werden er 199 pups geboren en tellen we in totaal 652 combinaties  van baas en hond die samen zelfstandiger door het leven gaan. Resultaten waar we trots op zijn!

KNGF Geleidehonden wil zoveel mogelijk mensen een beter leven geven met een speciaal opgeleide hond. Dat doen we door al meer dan tachtig jaar honden op te leiden voor hun unieke taak. Maar we doen meer. Onderzoek en innovatie zijn onlosmakelijk verbonden aan onze missie, net als belangenbehartiging voor onze doelgroepen en het continu verbeteren van onze dienstverlening. Ook hierover geeft het jaarverslag toelichting.

In het jaarverslag wordt ook transparant gerapporteerd over de bezoldiging van de directeur. Zoals wij eerder gecommuniceerd hebben, heeft KNGF Geleidehonden het bezoldigingsbeleid in 2016 aangepast, waardoor het directiesalaris in de toekomst ruim binnen de gestelde norm door Goede Doelen Nederland zal blijven. Het aangepaste beloningsbeleid geldt voor de huidige waarnemend directeur en toekomstige nieuwe directeur omdat in reeds bestaande salarisafspraken zonder wederzijdse toestemming geen wijzigingen kunnen worden aangebracht. Dat betekent dat we in 2016 nog iets boven de huidige norm uitkomen.

Het voortbrengen van onze honden die het leven zoveel mooier maken, vraagt om teamwork. Het behaalde resultaat is een verdienste van velen. Zonder iedereen die onze missie en onze helden op vier poten een warm hart toedraagt, kunnen wij geen bijzondere honden opleiden. Onze dank gaat dan ook uit naar eenieder die ons in 2016 financieel heeft gesteund of die zich met tomeloze inzet als verzorger of opvoeder van onze honden heeft ingezet. De ambassadeurs die in het hele land hun verhaal en dat van KNGF Geleidehonden vertelden en daarmee als geen ander indruk maakten. En de vele mensen die een actie op touw hebben gezet om een mooi bedrag voor de opleiding van nieuwe geleidehonden op te halen.

Samen met onze medewerkers, samenwerkingspartners en de steun van alle vrijwilligers en donateurs willen we de komende jaren op beproefde en innovatieve wijze invulling geven aan onze bijzondere missie.

Lees ons jaarverslag 2016